מזגן יוניק Unique הארגז דולף – איך מתקנים?

מערכת הגז במזגני יוניק מקבוצת הארגז:

ליוניק מערכת גז ייחודית בשל עוצמת המזגן הבנויה לעבוד בתפוקות גדולות למיזוג חללי עבודה עצומים.

לרוב נבחר במזגן יוניק למקומות כמו מפעלים, תעשיה, מחסנים, אולמות ספורת, בתי מלון, אולמות קולנוע ועוד.

מערכת הגז חייבת להיות מותאמת על מנת שתוכל להפיק את תפוקת המיזוג הנדרש

במזגני יוניק הקטנים יחסית קיימת מערכת גז דומה לשאר המזגנים עם שינויים מינוריים.

השוני המהותי הוא בעיקר ביחידות המיזוג הגדולות יותר, זה מתחיל בעובי  צינורות הנחושת, ובאורכם, וכן בגודל סוללת המאייד וכן המעבה, זה ממשיך ברכיבי המזגן כמו משאוות חום עצומה ביחידות בעלי חימופ עם משאוות חום.

גם לוכד הנוזלים ומסנני הגז הרבה יותר גדולים, וכמו כן עינית הגז שתפקידה לתת אנדיקציה על כמות הגז המצויה במזגן.

כמות הגז במזגן

כבר אמרנו שמערכת מיזוג יוני אינה במויה מרכיבים גדולים, וככל שהמזגן גדול יותר מבחינת תפוקת הקירור כך גם רכיביו.

ולכן כמעת באופן ישיר המזגן יזדקק לכמות גז גדולה יותר שתזרום דרך הצנרת  לרכיבי המערכת.

לגז תפקיד חשוב מאוד, הוא זה שאחראי על פינוי החום והולכת הגז הקר בחזרה, השימוש בתכונות הגז על ידי איזון לחצים בעזרת רכיבי המזגן שנועדו לכך.

איך נוצרת דליפת גז?

מזגן יוניק בכלל ומזגנים בכלל מצויידים ברכיבים שכל תפקידם להפוך את הגז לנוזל על ידי הגברת לחץ במקומות מסויימם וצניחת הלחץ והפיכתו לגז ובכך לניצול מקסימלי של החלפת חון על ידי סוללות המאייד או המעבה.

הגז יזרום במערכת סגורה ובאופן תאורטי,  הגז אמור להישאר במערכת לעד, או לכל הפחות לשמשך שנים רבות.

ישנם מקרים בהם חריץ או סדק קטן יגרום לדליפה והפחתת תפוקת הקירור בשל חוסר הגז.

ברוב המזגנים יש צורך בהוספת גז אחת למספר שנים אך במקרים כאלה אין צורך בתיקון דליפת הגז, שכן קשה מאוד לקבל מערכת אטומה לחלוטין, וכן לא ניתן לאתר דליפת גז כה קטנה.

דליפת גז במזגן יוניק עלולה ליצר נזק חמור למדחס אם לא נטפל בא בזמן.

דליפת גז שנגרמת כתוצאה מסדק או חריץ שתגרום לאיבוד גז מהיר תדרוש תיקון במהרה, הדליפה יכולה להמצוא  בכל מקום לאורך הצינורות וכן בכל רכיב בו זורם הגז.

כאמור הגז זורם במערכת סגורה, אך פעולה ממושכת של המזגן הבנוי מרכיבים נעים כמו מנועים ומדחסים הגורמים לרעידה מתמדת עלולים לסדוק את צנרת הנחושת.

איתור דליפת גזז במזגן יוניק:

ישנן דליפות גז שאין אפשרות לאתרם, מדובר בדליפה כה קטנה עד כדי כך שאין טעם לנסות ולאתרה, דליפה שבגינה יש צורך בהוספת גז פעם בשנה או יותר, הסיכוי לאתרה הוא נמוך ואף בלתי אפשרי במקרים מסויימים,

ולכן המלצתינו היא לזהות במדויק את תקופת הזמן בוא יש צורך במילוי ולכוון לכך שאחת לאותה התקופה להזמין טכנאי למלא גז במזגן.

המקרה שונה כאשר יש דליפת גז גדולה יותר והגז דולף  במהירות כזו שמצריכה הוספת גז לעיטים תקופות, כאן מומלץ לנסות ולאתר את הדליפה.

איתור הדליפה נעשה על ידי מכשור מיוחד המזהה את מקור הדליפה, ככל שהדליפה גדולה יותר כך גם קל יותר לאתרה, טכנאי מזגנים יוניק המנוסה ובעל ידע יוכל לאתר את הדליפה ביעילות רבה.

תיקון דליפת גז במזגן יוניק:

כאמור דליפת הגז עלולה להימצא בכל אורך צנרת הגז ובכל חלק דרכו הוא זורם, המזגן מחולק לשני חלקים עיקריים, אזור הלחץ הגבוהה שבוא מצוי גם טמפרטורה גבוהה, לרוב הדליפה תמצא שם,

בצנרת או בחלקים בהם הלחץ גבוהה, במרבית המקרים ניתן לתקן את דליפת הגז על ידי תיקון הדליפה על ידי הלחמת הצנרתף אך במקרים מסוימים לא ניתן לתקן את הצינור או החלק, ואז יש צורך בהחלפת החלק או הצינור.

ב R-L מערכות תוכלו למצוא טכנאי מזגנים מומחה ומנוסה מאוד לאיתור ותיקון דליפת גז למזגני יוניק, איתור דליפת גז בעזרת ציוד מהטובים הקיימים בשוק.

במידה ולא ניתן לתקן הדליפה ויש צורך בהחלפת חלק מסוים, זה יעשה בל ידי מקצוען ובחלפים מקוריים בלבד של חברת יוניק מזגנים, לעיטים כבר לא ניתן להשיג חלפים מקוריים מסיבות שונות למשל הפסקת ייצור של החלק,

שאז אנו נתאים חלק חלופי התואם את האפיון של החלק המקורי.

אחריות לתיקון דליפות:

כאמור מערכת הגז במזגן יוניק הינה ארוכה מאוד, ודליפת גז עלולה להיווצר בכל מקום לאורכה שמגיעה למאות מטרים, אנו נאתר את דליפת הגז ונתקנה, בצורה המקצועית ביותר.

לאחר התיקון תערך בדיקה נוספת לנסות ולאתר דליפה נוספת.

לאחר התיקון תקבל אחריות על התיקון עצמו ועל החלקים שהוחלפו, אך דליפות גז עלולות להיווצר בהמשך ואין אפשרות לחזות את הדליפה העלולה להיווצר במקום נוסף, מקרה זה הינו די נדיר אך האפשרות קיימת, אחריות על תיקון דליפת גז תינתן עבור התיקון שבוצע ואבור החלפים למשך שנה אך אינה כוללת דליפת גז במקום אחר או בחלקים שלא הוחלפו.

מוזמנים לחייג לייעוץ בכלל ולתיקון דליפת גז במזגן יוניק בפרט, טכנאי מומחה יוניק, יגיע בזמן הקצר ביותר, יאתר הדליפה וייתן הצעת מחיר לתיקון וכן יעריך את זמן השבת המזגן לפעילות תקינה