שירות תיקונים והתקנת מזגן ווטר סורס

תיקון מזגן ווטר סורס Water Source יחידות קרור מים

אם הגעם לכאן אז כנראה שברשותכם המזגן היחודי המקורר על ידי מים, לרוב טכנאי מזגנים רגילים אינם מכירים את סוג המזגן הזה ועל כן בטרם תזמינו טכנאי לשם תיקון מזגן ווטר סורס, מומלץ לעדכן אותו לגבי סוג המזגן שברשותכם.

מנסיון רב השנים במתן שירות תיקונים למזגנים אלה פגשתי מזגנים שטופלו על ידי "טכנאים אמיצים" שניסו לבצע תיקון למזגני ווטר סורס, אך בשטח ניכר מאוד שהמזגן טופל על ידי טכנאי ללא כל ניסיון בסוג זה של המזגן.

הדבר מתבטא בניתוקים של מערכות הגנה החשובים כל כך להגנה על המדחס מלחצי גז גבוהים, מניתוק ממסר הגנה לחוסר פזה וכן חיישנים נוספים.

רכיבים אלה נועדו להגן על המזגן ובמקום לטפל במקור התקלה ולגרום לרכיב ההגנה לאפשר את פעילות התקינה של המזגן, הם פשוט עוקפים אותו ומאפשרים למזגן לפעול ללא הגנות בכלל.

מצד אחד פעולה זו, אומנם, תגרום למזגן לעבוד עוד, אך מצב זה עלול לגרום לנזק למדחס או לחלקים אחרים במזגן הכל כך ייחודי.

טכנאי מזגנים ווטר סורס מנוסה המטפל הצורה אחראית עם הידע הדרוש יחזיר את המזגן לתפקוד מלא וללא לקיחת סיכונים מיותרים.

וזה כמובן המקום לציין שיש לנו את הידע וניסיון רב שנים (משנת 2001) אנו מתעסקים בשירות שוטף בכל הקשור לתחזוקה, התקנה וכן תיקון למזגני ווטר סורס של החברות השונות כמו מזגני יוניק, אוריס ומזגני ווטר סורס של חברת אלקטרה.

קצת על אופן פעולת מזגן ווטר סורס – מתקני קרור מים

כאמור, מזגן ווטר סורס הוא מזגן ייחודי במינו.

הדבר בא לידי ביטוי באופן הקירור של יחידת המעבה, (יש לשים לב כי הספקת המים מיועדים לקירור מערכת המיזוג בניגוד ל- פן קוייל ששם המים נועדו לקרר את החלל הדרוש).

המים מגיעים ממגדל קירור (מגדל קירור נועד להוריד את טמפרטורת המים הזורמים לכיוון יחידת הווטר סורס  לטמפרטורת הסביבה).

המים מגיעים לרכיב הקרוי מחליף חום.

מחליף חום זה בנוי מצינור גז המזגן, הגז המצוי בטמפרטורה גבוהה של כ- 60 עד 80 מעלות.

כאשר המים באים במגע ישיר עם צנרת הגז הם גורעים את החום מהגז, שכן יש הפרשי טמפרטורה בין המים לגז.

איך פועל מזגן ווטר סורס?

על מנת להבין יותר לעומק את אופן הפעולה של מזגן ווטר סורס נקבילו לאופן פעולתו של למזגן רגיל.

המזגן הרגיל מתקרר על ידי היחידה החיצונית המוכרת לנו, כאשר אוויר הסביבה פוגש את סוללת הרדיאטור על ידי מאוורר המאלץ את האויר לחדור דרך חריצים בין הצינורות המוליכים את הגז החם, (קירור על ידי אוויר).

לעומת זאת, במזגן ווטר סורס מתבצעת בדיוק אותה הפעולה, רק שכאן במקום אוויר שיקרר את צנרת הגז, המים הם אלה שיבצעו את תהליך הקירור.

למה נועד מזגן ווטר סורס?

קיום עם מגמת הבניה לגובה במגדלי מגורים, בקניונים, בבנייני משרדים ובכל מבנה בעל ריבוי מזגנים, מתעוררת בעיה של מיקום היחידות החיצוניות של מערכות המיזוג.

מזגן ווטר סורס בא לפתור את בעיות ריבוי המעבים על הגגות או בבזבוז מקום של מרפסות שירות.

יחידת מחליף החום הבאה להחליף את יחידת המעבה היא קטנה יחסית, ולכן ניתן לשלב אותה בתוך היחידת המאייד.

כמובן שהיחידה תהייה גדולה יותר כיוון שיש צורך להחיל בתוכה גם את המדחס.

ישנם מזגני ווטר סורס Water Source המחולקים לשתי יחידות כמו במזגן הרגיל, אך ניתן למקם אותו בחדר מדרגות או בכל מקום אחר בזכות מחליף החום, ועל ידי כך ניתן להקטין את היחידה הפנימית (המאייד) למימדיו הרגילים.

התקנת מזגן ווטר סורס

כפי שהוסבר קודם לכן, על מנת להתקין מזגן ווטר סורס יש צורך באספקת מים המתאימה למערכת אותה תרצו להתקין לא די בכך שקיים מגדל קירור המספק את המים, אלא שיש צורך להוביל את המים עד ליחידה עם עובי צנרת שתאפשר כמות מים מספקת על מנת לפנות את החום.

לרוב בבנייני משרדים הצנרת מגיע עד לפתח המשרד או לאזור הפרוזדור בקרבת החדר ולכן יש צורך בצנר מקצועי להארכת הצינורות עד למיקום היחידות.

כל מזגן מקבל שני צינורות מים, אחד לאספקה (המים הקרים יותר) והשני לחזרה (המים החמים).

במזגן ווטר סורס צינורות המים אינם מבודדים, כיוון שאין חשש מעיבוי היוצר נזילות מים שכן המים בטמפרטורה קרובה מאוד לטמפרטורת הסביבה.

התקנת מזגן ווטר סורס על ידי מקצוענים

אצלנו ב"אר-אל מערכות מיזוג" תוכלו למצוא את בעלי המקצוע המנוסים ביותר להתקנת מזגן ווטר סורס – החל מחיבור והארכת צנרת המים ועד התקנת מזגן ווטר סורס עד לפעולה מושלמת.

ציוד וכלים להתקנה – כל הציוד להתקנה הינה באיכות מעולה, התקנת מזגן ווטר סורס שאינה מקצועית עלולה לגרם לנזק עצום שכן צינור שיפרוץ לאחר אכלוס המשרד עלול לגרום להצפה ולנזקים בלתי הפיכים.

גם עובי הצינורות המובילים את המים חייבם להיות בעובי המתאים לתפוקת המזגן, צינורות שאינם מתאימים יעלולים לפגיעה בתפוקת הקירור, החלפת הצנרת לקויה לאחר שכבר הותקנה התקרה הינה מסובכת מאוד ומייקרת מאוד את העבודה, לכן יש לחשב את הצנרת מבעוד מועד.

חישוב של גודל המזגן כלפי שטח החלל שאותו נרצה למזג הינו קריטי ולכן גם כאן צריך לתת את הדעת לפני ביצוע העבודה.

לסיכום: זקוקים להתקמת מזגן ווטר סורס? יש לפמות למקצוענים התחום!

שירות תחזוקה ותיקון למזגן ווטר סורס

מאחר ומדובר ביחידת מיזוג מיוחדת ובעלת רכיבים שונים ממזגן רגיל, יש צורך בבעל מקצוע שידע לתחזק  סוג זה של מזגן, בדיקה ותחזוקה שוטפת, תאריך את חיי המזגן ותאפשר למזגן לעבוד בתפוקת קירור כנדרש.

תיקון מזגן ווטר סורס צריך להתבצע רק על ידי טכנאי מזגנים מוסמך וכן בעל הנסיון המתאים, כמו כן מצויד בכלי עבודה שמאפשרים תיקון איכותי.

לרוב כשטכנאי שאינו מכיר את היחידה יקבל קריאת שירות למזגן ווטר סורס הוא יסרב להגיע!

כבר נתקלנו במקרים בהם הגיעו טכנאים לא מנוסים שרק בזבזו את הזמן ועלות ביקור ללא הצלחת התיקון, ושלא לדבר על כאלה שאף גרמו לנזק יותר מתועלת למזגן עצמו.

לכן כשמזמינים תיקון למזגן ווטר סורס יש לוודא קודם כי מדובר בטכנאי או חברה שהמזגן מוכר והם יודעים להתעסק ולתקן אותו.

בחברתינו טכנאים בעלי ניסיון רב שנים ובעלי ציוד והחלקים הנחוצים לתיקון ומתן שירות תחזוקה למזגן ווטר סורס

רכיבים מיוחדים למזגן ווטר סורס:

מחליף חוםלמחליף חום במזגן ווטר סורס תפקיד מכריע, מחליף חום תקול יפגום משמעותית בתפוקת המזגן ואף יפסיק את פעולתו בכלל.

תקלה נפוצה במחליף חום היא אבנית המצטברת וסותמת את מעברי המים מגבירה את לחץ הגז ומפעילה את הגנת המדחס שיעצור את פעולת המזגן.

מחליף חום ללא מסנן מים יקצר חיי מחליף החום.

החלפת מחליף חום כרוכה בניתוק צנרת המים, ריקון הגז מהמערכת וכן ניתוק צנרת הגז בהלחמה, כלומר יש צורך בטכנאי המיומן לביצוע עבודה מסוג זה.

גופי חימוםמזגן ווטר סורס מספק חום לחלל על ידי גופי חימום כדוגמת מפזר חום.

בניגוד למזגן רגיל בוא מתקנת משאות חום האחראית ליצירת החום במזגן.

תקלות נפוצות בחימום בדרך זו הינה קצרים חשמליים מגופי החימום.

פרסוסטטים וחישנים במזגן  ווטר סורס לחצי הגז והטמפרטורות בכניסה וביציאה גם של הגז וגם של המים חייבים להיות מתואמים ולכן מותקנים חיישנים הבקרים פעילות תקינה.

תקלה נפוצה ברז מים המופעל על ידי לחץ הגז נשאר תקוע ולא מאפשר למים לזרום המגבירה את לחץ הגז, תקלה נוספת היא דליפת גז מברז זה.

מנועים כמו שהוזכר קודם, מזגן ווטר סורס בנוי מיחידת מאייד המכילה את כל הרכיבים ,בניגוד למזגן המקורר על ידי אוויר הזקוק למנוע המזרים את האוויר דרך הסוללה, כאן אין צורך במנוע מאוורר חיצוני, אך קיים מנוע מאייד בדומה למזגן רגיל.

ישנה הפרדה מוחלטת בין אזור האחראי על קירור לבין יחידת המדחס על ידי מחיצה מבודדת.

 

תיקון תחזוקה והתקנת מזגני ווטר סורס של החברות המובילות על ידי טכנאים מומחים מוזמנים ליצור איתנו קשר וטכנאי בדרך אליכם.