תיקון מזגן יוניק פקג' באולם ספורט

טכנאי תיקון מזגן יוניק פקג' באולם ספורט

הלקוח:

מתנס מועצה אזורית שערי שומרון

תלונת הלקוח:

מזגן יוניק פקג' לא מקרר.

ממצאי טכנאי המזגנים:

מדובר ביחידת מיזוג פקג' עם תפוקת קירור של 36 טון קירור בעל 4 מדחסים כאשר כל זוג מדחסים מחוברים במקביל לאותו מעגל (טנדאם),.

מבדיקה ראשונית נמצא כי בשתי המעגלים יש חוסר גז משמעותי עד כדי כך שהמדחסים יצאו מפעולה על ידי מגן פרסוסטט לחץ נמוך.

בבדיקה לעומק מסתבר כי לא בוצע תחזוקה של טכנאי מזגנים במשך שנתיים, המסננים סתומים לגמרי וסוללת המזגן זקוקות לניקוי אף הן.

פעולת הטכנאי:

ראשית, יש לבדוק האם ישנה תקלה במדחס או ב-פרסוסטט עצמו, על מנת לעשות זאת יש לעקוף את הגנת לחץ נמוך (עקיפה של מערכת הגנה הינה זמנית לשם הבדיקה בלבד, אין להשאיר עקיפת הגנות מכל סוג שהוא אלה לשם הבדיקה בלבד) לאחר שנשללה תקלת מדחס ונבדקו שאר המערכות, הגיע הטכנאי למסקנה שהתקלה נובעת מחוסר גז.

מילוי גז במזגן טנדאם (שני מדחסים המחוברים יחד במעגל אחד) בעיקרון מומלץ לרוקן את הגז במערכת ולבצע וקום ובנוסף למלא גז לפי משקל המוגדר על ידי יוניק מזגנים המצויין על יחידת המזגן

אם מדובר בחוסר גז מועט, על מנת לבצע תוספת גז יש צורך להפעיל את שני המדחסים של אותו המעגל ביחד על מנת להגיע ללחצים מתאימים,

שכן אם שנפעיל מדחס אחד בלבד הלחץ ביניקה ובדחיסה לא יתאימו מבחינת הפרשים והוספת הגז לא יהיה מדוייק וישפיע על תפוקת המדחס.

לאחר הפעלת שני המדחסים על ידי ביטול זמני של ההגנות הוסיף הטכנאי גז וכך עשה גם במעגל השני.

תחזוקה תקופתית למזגן יוניק

מזגן כמו כל מכשיר מכני וחשמלי זקוק לתחזוקה תקופתית, המזגן מורכב ממערכות שונות הפועלות בנפרד, אך בתאום כל אחת עם השאר תקלה במערכת אחת עלולה להשפיע ואף להזיק למערכת אחרת במזגן.

לדוגמה, תקלה במנוע מעבה תגרום ללחץ גבוהה מידי למערכת הגז, חוסר גז עלול לגרום לקיפאון במאייד ולדליפת מים ולהתחממות יתר של המדחס, תקלה במדחס עלולה לפגוע במערכת החשמל וכן הלאה.

לכן, יש לתת את תשומת הלב בתחזוקה שותפת לכל רכיבי המזגן ובזאת להאריך את חיי המזגן ולהימנע מתקלות מיותרות שגורמות להפסקת פעולת המזגן דווקא בימים שאנו זקוקים לו הכי הרבה.

תחזוקת המזגן תמנע תקלות והוצאות מיותרות.

זקוקים לתיקון מזגן יוניק מסוג פקג'? זקוקים לתחזוקה למזגנים תעשייתיים?

הגעתם למקום הנכון. צורו איתנו קשר וטכנאי מזגנים מומחה יוניק- פקג' בדרכו אליכם

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן