אר אל מזגנים מסבירים על תקלות מדחס מזגן

תקלה – מדחס מזגן לא נכנס לעבודה

מה הן הסיבות העיקריות בהם המדחס אינו פועל כלל?

ברוב המקרים זה כלל לא קשור למדחס המזגן, למדחס ישנם מספר הגנות, אנסה למנות כמה מהן:

  1. הגנה מדחס חשמלית – ישנן מספר הגנות מבחינה חשמלית:

  • הבסיסית שבינהן היא הגנה טרמית שכאשר המדחס מתחמם יתר על המידה, רכיב הקרוי בי-מייטל המורכב משתי מתכות המוליכות את הזנת הזרם אל מנוע החשמלי המפעיל את המדחס, בעט התחממות יתר אחד משני המתכות מתכופפת עקב כתופעה טבעית של החום הזורם דרכו ומתנתקת מהמתכת השניה וכך מפסיקה את המעגל החשמלי של הזרם למדחס המזגן.
    הזרם ישוב לאחר שהמדחס יתקרר שכן אז המתכת שהתכופפה עקב ההתחממות תתקרר ותשוב למצבה הקודם ושוב ייסגר מעגל והמדחס יחזור לפעילות.
    תקלת מדחס עקב לחץ גז גבוה כמו גם חוסר גז מזגנים החוזר ונשנה יגרום להתחממות יתר, מצב כזה החוזר על עצמו עלול לפגום בהגנת ה"בי-מיטל" ועקב כך המדחס לא ישוב לפעול כי אז יש צורך להחליף מדחס.
  • הגנת מדחס יעודית – לרוב הגנת מדחס חיצוני ("הגנת מנוע") יותקן במדחסים למזגנים תעשייתיים או בכל מדחס של 6 טון קירור ומעלה, מגן זה פועל להגנה מפני זרם יתר, זה יכנס לפעולת ניתוק הזרם כשירגיש שאחד או יותר מהפזות צורכים זרם גבוהה יותר מהזרם הנקבע במגן (ניתן לקייל את מגן הזרם למדחס על פי זרם הנומינלי במדחס).
  • הגנת חוסר פזה – במדחס תלת פזי, חוסר של אחד הפזות עלול לשרוף את המדחס. מגן חוסר פזה בא להגן מפני חוסר פזה וגם מפני היפוך פזות הגורם לסיבוב הפוך של המדחס (בעיקר במדחס סיבובי), במזגנים גדולים מומלץ מאוד להתקין הגנות ככל האפשר שכן עלות החלפת המדחס יקר יחסית וגם הזמן עד להתקנת המדחס החדש פוגם בפעילות המתבצעת בחלל המקורר.

הגנות חשמל של מדחס מזגנים חייב להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך המכיר גם את מערכת המיזוג שברשותכם, אצלינו ב"אר-אל מערכות" תוכלו למצוא טכנאי מזגנים בעל רישיון בעיסוק חשמל למזנים.

  1. הגנת מדחס מזגן מפני לחצי גז משתנים

  • הגנת מדחס פנימית מפני לחץ גבוהה – כאשר התבצע מילוי גז מעבר לנדרש או שקיימת סתימה במעברי הגז בצנרת, נוצר לחץ גבוהה העלול לפגוע בתפקוד המדחס, במצב כזה היכנס לפעולה שסטום בטחון פנימי שיבצע מעקף ויאפשר פריקת לחץ על מנת לשמור על תקינותו של המדחס.

במקרה שמדחס יכנס למספר רב של פעמים להגנת לחץ גבוהה השסתום עלול להיתקע במצב פתוח, תקלה במדחס מסוג זה מחייבת החלפת מדחס ולא ניתן לתקנה מאחר שהשסתום הינו חלק בלתי נפרד מהמדחס עצמו.

  • הגנת לחץ גבוהה פרסוסטט חיצוני – בא להגן מלחץ גבוהה לפני כניסת הגנת המעקף הפנימית של המדחס. יש פרסוסטט עם כיוון לחץ ובוא ניתן לכוון אותו על פי הדרישה אך יש לדרוך אותו בכול פעם שהמדחס נכנס למצוקה.
    ישנו פרסוסטט עם לחץ מובנה, כאשר הלחץ עולה הוא מנתק את המדחס ומציין בפנל ההפעלה סימון של תקלת מדחס, יש להזמין טכנאי לבדיקת סיבת התקלה. על מנת להשיב את המדחס לפעולה לאחר תיקון התקלה יש צורך בריסט למזגן.
  • סיבות ללחץ גז גבוהה במדחס – כאן תלוי בסוג המזגן המדובר. באופן עקרוני חוסר קירור ביחידת המעבה תגרום ללחץ ראש גבוהה ולכן המדחס מפסיק לפעול, במזגן ווטר סורס- מים שלא יגיעו כנדרש או סתימה במחליף חום יגבירו את הלחץ עד להפסקת פעילות המדחס. במזגן רגיל מנועה מאוורר של יחידת העיבוי או סוללת מעבה סתומה גם יגבירו את לחץ הגז.
  1. הגנת מדחס מפני לחץ נמוך

    לרוב המדחס מפסיק לפעול כאשר יש חוסר גז במערכת, אך ישנם מצבים של לחץ גז נמוך גם כאשר מנוע מאייד לא פועל או כאשר סוללת המאייד או המסננים לא נקיים ובנוסף כאשר יש סתימת גז במזגן בכל אחד מהמקרים המדחס מפסיק לעבוד כהגנה מפני התחממות יתר, שכן חוסר גז במזגן פוגם בזרימת הקרר למדחס.

 

נתק לחשמלי  להזנת המדחס

מספר סיבות לתקלת מדחס עקב ניתוק חשמלי:

תקלת מדחס נפוצה מאוד הינה חוסר הזנת חשמל יציבה למדחס, הזנה תלת פזית המגיעה מקונטקטור (מפסר אלקטרו מגנטי הקרוי גם מגען) המקבל פיקוד ומעביר את התלת פזי המזגן עלול למסור אותם בחוסר פזה ולגרום למדחס לקצר.

במקרה שהקונטקרטור לא יקבל פקודת הפעלה מכל סיבה שהיא כמו למשל ניתוק עקב חוסר גז או לחצים גבוהים זרם עבודה לא יעבור דרכו ולכן המדחס לא יכנס לפעולה.

מדחס לא נכנס לפעולה גם כאשר אחד מחיישני הפיקוד מודיעים על תקלה או גם כאשר החיישן עצמו תקול.

ישנם מקרים שהמזגן פשוט ותיק ופעל במעמסה במשך זמן וללא שרות תחזוקה הולם ולכן בלאי מוקדם או בלאי טבעי של המדחס שהפסיק לעבוד שכן לכל רכיב יש שעות פעולה נומינלי ולאחר ניצול זמן עבודה הוא הגורם לכך, גם כאן יש צורך בהחלפת מדחס למזגן.

אנו זמינים לתיקון או החלפת מדחס למזגן בכל גודל ובכל סוג, טכנאי המצויד בכלים המתאימים לביצוע עבודה בגובה למזגני ווטר סורס, למזגני פקג' וכן החלפות מדחסים של חברות המזגנים הנפוצות בשוק הישראלי. כמו-כן החלפת מדחסים למזגנים לתעשייה ומפעלים, אולמות ובקניונים.

מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנו נגיע בהקדם, אנו זמינים לשרותכם.