מזגן תעשייתי מקצר

הלקוח:

מסעדת עזרה ובניו ראשון לציון

תלונת הלקוח:

המזגן מסוג יוניק עובד ומקרר טוב כחצי שעה ואז מקפיץ את המפסק של המזגן בלבד (מקצר).

בדיקה:

מבדיקת טכנאי מזגנים-חשמלאי מוסמך (כאשר מדובר בקצר חשמלי במזגן או כל תקלה חשמלית יש צורך בבדיקה על ידי טכנאי מזגנים בעל רישיון לעסוק בחשמל).

בעת הפעלת המזגן, אכן הוא עבד וקירר כנדרש, אך מבדיקה מעמיקה הסתבר כי מפסק המזגן (יוניק 10 טון קירור תעשייתי) קטן מידי מבחינת האמפר המסופק.

למעשה הדרישה הנומינלית של הזרם של המזגן היא 32 אמפר תלת פזי, ובפועל בלוח החשמל קיים מפסק של  20 אמפר תלת פזי.

מפסק חשמל לא תקין אמפר חלש מידי
מפסק חשמל לא תקין אמפר חלש מידי

שאלה לגיטימית שנשאלה על ידי הלקוח:

איך זה שהמזגן עבד טוב מבלי לקצר עד עכשיו?

תשובתי לשאלה הזאת פשוטה וגם מורכבת, אז בגדול אילו היה מותקן מפסק אז כרגע לא הייתי כאן כלומר המזגן לא היה מקצר עד עכשיו וגם לא עכשיו.

אבל זו תשובה חלקית התשובה היותר מורכבת היא שמזגן בכלל ובניהם גם מזגן תעשייתי מושפעים ממספר משתנים שונים, במקרה המדובר המעבה (היחידה החיצונית ממוקמת בפיר אשר מפריע לפנות את החום בצורה יעילה ולכן לחץ הגז עולה ומשפיע על צריכת החשמל עד שמנתק את המפסק בלוח.

אומנם עבודת המזגן בלחץ גבוהה משפיע על המזגן בתווך הארוך ומומלץ למקם אותו בשטח פתוח לזרימת אויר סביבתית חופשית, אך בגלל שהיה מדובר ביום חם במיוחד המזגן צרך את מלוא צריכת החשמל ומכיוון שהמפסק החשמלי בלוח היה קטן מידי צריכת החשמל גרמה לקצר במזגן.

דוגמא לטיפול בקצר חשמלי במקרה של מזגן שמקצר:

ישנם משתנים נוספים העלולים לגרום קצר במזגן תעשייתי, למעשה, המזגן מורכב מרכיבי חשמל שונים, כמו:

מנועים, גם מנועי מעבה וגם מנוע מאייד, למזל המדחס, משאבת-חום, קונטקטורים, תקלה חשמלית באחד מרכיבי החשמל עלולים ליצר קצר חשמלי במזגן תעשייתי. אפילו חוטיי חשמל בלויים הם מקור למזגן מקצר.

במקרה שלנו פתרון הבעיה היתה פשוטה מאוד, למעשה הגדלת המפסק בלוח למפסק הנכון על פי דרישת היצרן:

יוניק מזגנים, פתרה את התקלה!

אצלנו ניתן למצוא טכנאי מזגנים מומחה לתיקון קצר חשמלי במזגן תעשייתי למזגנים תעשייתיים של החברות המובילות כמו קצר חשמלי במזגן יוניק או מזגני אוריס ומומחה לתיקון מזגן תעשייתי של טריין.

  • בעל מזגן תעשייתי?
  • זקוק לתיקון או תחזוקה למזגן?
  • אתם מוזמנים ליצור קשר ואנו נגיע אליכם בהקדם!