מדחסים למזגני יוניק

מזגני יוניק מיוצרים בישראל ולרוב מדובר במזגנים המיועדים לקרר חללים גדולים, ולכן יש צורך במדחסים שיתאימו לתפוקת המזגן.

יוניק מייבאת את המדחסים המותקנים במזגנים המיוצרים על ידם, ישנם מספר חברות יצרני מדחסים שבהם יוניק מזגנים משתמשים ומתקנים במזגני יוניק, כמו למשל מדחס למזגן קופלנד, מדחס פנסוניק, מדחס בריסטול ועוד.

בעבר היה נהוג להשתמש במדחסי בוכנה אך עם הזמן מדחסי בוחנה הלכו והתמעטו ולמרות שאילה היו מדחסים חזקים ובעלי אורך חיים ואמינות בכול זאת מדחס בורגי הלך והחליף את סוג המדחס הבוחנתי, הסיבה העיקרית לכך שמדחס בורגי או סיבובי עובדים בצורה רציפה ושקטה מאוד ביחס למדחס בוחנתי, כמו כן בעידן התפתחות טכנולוגיית האנוורטר, אילצה את מדחסי הבוחנה להידחק לפינה כיוון שמדחס בוחנתי אינו מתאים לשימוש בטכנולוגיה הזו

מזגני יוניק תעשייתיים בעלי תפוקה גדולה מאוד ניתן להתקין מספר מדחסים שאינם תלויים האחד בתפקודו של האחר כך שבמידה שמדחס מקצר או מפסיק לעבוד.

שאר המדחסים ממשיכים כרגיל, זה יתרון הרור כיוון שאש אין צורך להפסיק את פעולת המזגן, אך כמובן יש להזמין טכנאי מזגנים המתמחה בהחלפת מדחסים למזגן יוניק בהקדם האפשרי.

מדחס יוניק מקצר

תקלה שכיכה הנגרמת ממספר סיבות היא מדחס מקצר, יש לצייל כי מדחס למזגני תעשיה אמורים לפעול ללא כל תקלה ולתקופת זמן ממושכת אך בתנאי שהמזגן מתוחזק נכון ועל פי הוראות היצרן.

סיבה עיקרית למדחס יוניק מקצר היא חוסר גז חוזר ונשנה הנגרם עקב דליפת גז שאיננה מטופלת בזמן, הגז שעובר דרך המדחס יקרר אותו, וחוסר גז במערכת עלולה ליצר חום גבוהה העלול לגרום לשרפת סלילי המנוע המפעיל את המדחס מה שיגרום למדחס לקצר, לכן יש  לתפל במקור הדליפה באופן מיידי ולא להסתפק במילוי גז  בכל פעם שחסר ולהמתין לפעם הבאה, כיוון שבכל פעם שהמדחס יעבוד בחוסר גז יקרב את המדחס אל קיצו.

החלפת מדחס יוניק

לא כל טכנאי מזגנים ידע להחליף מדחס במזגני יוניק. מדובר במזגן ייחודי ומורכב, לרוב טכנאי שאינו מכיר את המזגן יהיה מספיק כנה ויגיד שאינו מתקן מזגנים מסוג יוניק, אך ישנם טכנאים, בעיקר חדשים בתחום שאינם מכירים את המורכבות ומתוך כך יחשבו שיש להם את היכולת והאבנה להחליף מדחס יוניק, אך הם עלולים ליצור נזק חמור למזגן, ולכן בכל פניה להזמנת טכנאי להחלפת מדחס יש לוודא קודם לכן כי הטכנאי מומחה  מזגנים יוניק.

מדחס פועל אך לא מקרר

תקלת מדחס נפונה נוספת  היא מדחס פועל אך לא  מקרר.

ישנם מיקרים שחוסר גז יגרום למזגן להפסיק לקרר למרות שהמדחס פועל, אך ישנם מצבים שחוסר גז היא לא הסיבה  לכך.

למדחס יש בוחנה (במדחסי בוחנה ישנים) ושחיקה של הבוחנה תגרום לכך שלמדחס אין אפשרות לדחס גז, זה נכון גם לסוג  מדחסים העובדים בשיטה בורגית.

הבורג האחראי לדחוס שחוק או שבור, פעולת מנוע המדחס ממשיכה, אך בפועל לא  מתבצעת דחיסה. תקלה זו עלולה להתעות טכנאי שאינו מנוסה כיוון שהוא שומע את פעולת המדחס אך אינו מבין את הסיבה לכך שאינו מקרר.

טכנאי מזגנים מנוסה המכיר מזגנים תעשייתיים של יוניק, ידע לזהות מייד את התקלה.

תקלת מדחס מדומה

ישנם מיקרים שמדחס תקין ואין חוסר בגז, ובכול זאת המדחס לא יקרר כמו שצריך, כלומר בתפוקת קירור ירודה.

סוללת מעבה סתומה מאבר תכרום להתחממות המדחס וללחץ גבוהה, למדחסים של מסגני תעשיה גדולים ישנו שסטום פנימי הקרוי ביי-פס תפקידו של שסטום זה הוא לאכוף את מערכת המיזוג כאשר נוצר לחץ גבוהה וזאת על מנת להגן על המדחס מפני מאמץ יתר.

המדחס ישמיע מין שריקה עדינה שתגרום לטכנאי להבין שמדובר במדחס שנכנס למצב הגנה.

טכנאי מזגנים שאיננו מכיר את ההגנה הזו עלול להחליף מדחס שלא לצורך, אך למעשה לא פתר את מקור הבעיה ולכן גם לאחר החלפת המדחס המזגן לא יתפקד כראוי.

תקלת מדחס – סתימת שמן במערכת

סתימת שמן במערת המזגן, גם היא תיצור  לנו לחץ גבוה במערכת המיזוג, טכנאי מזגניי יוניק מוסמך ומקצועי  יאתר תקלה זו בקלות יחסית על ידי חיבור שעונים למעגל לחץ נמוך ואחד ללחץ הגבוהה.

הפרש לא מאוזן בין הלחצים ילמד את הטכנאי על טיב התקלה וירמוז לא איכן נמצאת הסתימה.

כמו שלמדנו קודם. לחץ גבוהה עלול להיות קטלני למדחס, לכן המקרה של סתימת שמן יש לטפל בתקלה באופן מידי וכמובן על ידי טכנאי יוניק מקצועי.

 

לסיכום

כמו בכל תחום גם כאן.

תיקון או החלפת מדחס צריך להיעשות רק על ידי טכנאי מזגנים מנוסה, וכמובן במידה שמדובר במדחס למזגן יוניק יש להזמין טכנאי מקצועי למזגני יוניק אשר מומחה בהחלפת מדחסים.

כמו כן טכנאי מנוסה יבדוק ויאתר תקלות או חסינות שונות לפני שיחליט שיש צורך בהחלפת מדחס שכן מדובר בחלק היקר ביותר במערכת המיזוג מה גם שהחלפת המדחס לא תפתור את הבעיה אם הוא הוחלף שלא לצורך דבר העלול להיות יקר ולהאריך מאוד את זמן התיקון שלא לצורך.

להזמנת טכנאי מזגנים המומחה לאיתור תקלות מדחס או החלפת מדחס של חברת יוניק מזגנים.

אתם מוזמנים ליצור איצנו קשר וטכנאי מיקצועי מתאמנו יגיע אליכם בהקדם האפשרי וייתן שירות מהיר מקצועי ואמין.